- -

salah apa....???


Nama yg diberi olh keluarga angkat ku adalah hamsah...lahir pada 01/03/1991...pda trikh ini la aku mula mlihat dunia yg bgtu indah dan sempurna...apa yg aku th tmpat lahir ku adalah di dlam tong sampah yg berlantaikan plastik hitam....syukur alhamdulilah kerana Allah tlh mgantar sorang insan untk mengambil aku dlm tong sampah..nasip la Allah menganugerahkan aku suara untk mngis agar insan tersbut mengdngar suara jeritan ku yg bgtu kcil...klo la Allah tdak mhantar sorng insan untk aku ni..mgkin aku tdak akan dpat mliht dunia ni yg bgtu indah yg dilengkapi dgn oksgen..hutan yg tebal dan bnyk lg yg dpat mgimbangkan dunia ni....hati dan jiwa raga ku bgtu sayu dak kcewa bila th spa diri ni sbenarkan....sorng mnusia yg di buang dlam tong smpah slepas di lahirkan...sorng anak yg di pnggut....bila th smua ni...rsa mcm xnak lahir je kedunia...hti ni selalu mrontah-rontah je....hati aku salalu berbisik...salah apa kau (ibu bapa) membenci ku...salah apa kau (ibu bapa) mninggalkan ku.....andai ku th kau xperlukan aku..aku memintak agar Allah tdak trunkan aku di muka bumi ni....apa SALAH ku ibuuuuuuuuuu..:(

NI la rupa ku selapas aku di bersihkan olh ibu angkat ku...ibu angkat ku bernama aminah yg berumur 40 tahun....ibu angkat ku ni hdup scara bsndrian...Alhamdulilah syukur sgt2 kpda Allah krana menganugerahkan aku sorang ibu yg baik sgt2...klo la hati ni blh berbicara akan aku uncapkan trimah kasih sngat2 kpda ibu ku ni yg snggup mjaga aku...Wlau mcm mn pn aku tetap ingin mcari spa ibu bapa kndung ku...wlau mcm mn pn jahatnya mereka thadap aku..mereka tetap darah daging ku juga....setia mnusia msti xkan lari dri kselipan..ini la ayat yg salalu berpayut dlm jiwa ni...klo la Allah mempertemuhkan aku dgn ibu bapa ku yg sbenar..aku akan berkata dgn mereka...ibu bgi la aku kasih sayang mu...bagi la aku cinta mu...aku janji akan mjga ibu smpai akhir hyat shingga msa mjemput ku...ayah akan aku berikan ksih sayang ku..akan aku brikan cinta ku..akan aku jga ayag smpai akhir ayat shngga msa mjemput ku....aku mnunggu mu ibu dan ayah agar dtg mjmput aku hdup bsama kamu...hati ku sdih dan terpaku...air mata ku mgalir lg...eeeemmmm...


Alhamdulilah...syukur atas rahmat dan nikmat yg Allah brikan xpna ptus-ptus keatsa hambanya...ari ni umur aku tlh mencecah 20 thun..bgtu cpat masa berlalu...dsini la aku bdiri smbil mnghudi udara segar smbil mndegar ombak memukul pntai...bgtu indah skali fenorama yg Allah cipta...bertapa indahnya mlihat burung berterbangan...mlihat ombak berkejar-kejaran untk smpai ke pntai...bgtu indah mlihat tumbu-tumbuhan berhijauan...dsini la akal fkir ku bergerak untk mcri sapa kluarga ku yg sbenarny...wlaupun msa dh 20 thun berlalu..tp hati yg berbekalkan smgat yg tinggi xpna ptus asa untk mcri mutiara yg selama ni aku pertemukan...eeemmmm..bibir ni sntiasa di basai dgn doa-doa agar Allah pertemukan aku dgn muntiara yg bgtu bharga bg aku iaitu kluarga ku yg sbenar...aku mh kdua ibu bapa ku th bhwa dri ni sntisa mnunggu mereka dtg untk aku memeluk..aku mh mngis di bahu mereka...aku mh cium pipi mereka puas-puas...aku hnya meminta agar ibu dan ayah ku menbuka sdikit hati untk aku shingga aku bisa memilihki mu...wlaupn sakitnya dan peritnya hati ni th yg kmu xpena menggangap aku ada dlm hdup kmu...aku sntisa membuka pintu hati untk kmu dtg kpda ku...apa pan aku terlalu sayang sgat-sgat dgn ibu dan ayah....


3 Responses so far.

  1. hamsah says:

    terimah kasih atas komennya dan candangan..insyaAllah..


Leave a Reply